Podle předběžných statistik (mohou se lišit proti konečným v polovině ledna zhruba o 5%) loni zahynulo na silnicích Ústeckého kraje 50 osob, v Libereckém kraji 28 osob.

Čili v Ústeckém kraji došlo k poklesu o 10 mrtvých, protože v roce 2010 zemřelo na silnici 60 osob. V Libereckém kraji bylo v roce 2010 usmrceno při nehodách 18 lidí, loni 28. Tedy počet mrtvých naopak v Libereckém kraji je vyšší o 10 případů.

Nehod ubylo, ale…

V Ústeckém kraji je o 10 nehod méně než předloni, což může vyvolat uspokojení, jenže vedoucí krajské dopravní policie v Ústí nad Labem varuje před velkým optimismem. Situace se asi příliš nezlepšila, protože těžká zranění signalizují, že člověk při nehodě mohl uniknout jen shodou šťastných náhod smrti. V roce 2010 bylo oficiálně evidováno 192 těžkých zranění, loni předběžně 204 případů.

Na mírném poklesu úmrtí při dopravních nehodách má podíl stále lepší zdravotnické vybavení záchranářů, lepší kvalita automobilů a do jisté míry i fakt, že lidé měli loni hlouběji do kapsy a proto omezovali do značné míry soukromé jízdy. Vyjíždělo tedy méně tzv. svátečních řidičů.

Více mrtvých na Lounsku, Chomutovsku a Litoměřicku, kromě krutých náhod, můžeme přičíst tamním automobilovým trasám ze středu Čech do příhraničí, kde jezdí řidiči vyšší rychlostí. Nehody mimo obec (město) jsou vždy v celkovém součtu nehodami s větším počtem tragických následků.

Tyto závěry naznačuje i skutečnost, že v Ústeckém kraji rychlost jako příčina dopravní nehod byla ve větší míře zaznamenána na Lounsku, Chomutovsku a Ústecku. Podobně i v Libereckém kraji nejvíce vážných dopravních nehod s tragickými následky je na Liberecku a Českolipsku, kde se více aut pohybuje vyšší rychlostí po silnicích 1. třídy.

Bezpečná železnice

Na rozdíl od automobilové dopravy na železnici eviduje Drážní inspekce v Ústeckém kraji loni 253 nehod, 15 usmrcených, 19 těžce a 35 lehce zraněných. V drtivé většině osoby, které utrpěly zranění, včetně smrtelných, si problémy zapříčinily svou nepozorností. Někdy šlo o sebevražedné akty. Proti roku 2010 došlo naštěstí k menšímu počtu smrtelných následků, protože v roce 2010 zemřelo 28 osob, loni jenom 15.

V Libereckém kraji loni došlo k 98 nehodám, zemřelo při nich 10 osob, 4 byly těžce a 11 lehce zraněno. I v tomto případě většina nehod nebyla zaviněna železničáři. V roce 2010 zemřelo v kolejišti v Libereckém kraji 9 osob, v roce 2011 eviduje Drážní inspekce 10 úmrtí.

V roce 2011 se na Liberecku střetli lidé s vlaky ve 12 případech a v 9 skončil střet smrtí, v 1 případě těžkým a ve 2 případech lehkým zraněním. Smrt jednoho člověka si vyžádal loni střet auta s vlakem na přejezdu jak v Libereckém, tak i v Ústeckém kraji.