VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zachránila ho láska! Zázraky se dějí i vědcům, kteří na ně nevěří

Liberec - Únorová Dámská jízda nabídne opravdovou lahůdku. Životopisný dojemný snímek Teorie všeho.

17.2.2015
SDÍLEJ:

Teorie všeho.Foto: Cinemart

Byť by vám hravě vysvětlil nesrozumitelné zákonitosti fungování vesmíru, sám možná nechápe, jak je možné, že jeho vlastní život zachránila tak neobyčejná věc, jakou je láska.

Teorie všeho vypráví výjimečný a neuvěřitelný životní příběh Stephena Hawkinga, který na svém velmi nemocném těle nosí jednu z nejchytřejších hlav, jakou kdy lidstvo poznalo.

Citlivá režie

„Díky citlivé režii držitele Oscara Jamese Marshe a fantasticky přesným výkonům Eddieho Redmynea a Felicity Jones se budete moci přesvědčit o tom, že zázraky se dějí i vědcům, kteří na ně nevěří," slibují tvůrci.

Příběh začíná v roce 1963, kdy má jednadvacetiletý Stephen Hawking, student kosmologie na Cambridge, našlápnuto ke skvělé budoucnosti. Spolužáci i profesoři ho naprosto zbožňují, stejně jako krásná Jane, která na téže škole studuje umění. On na oplátku zbožňuje ji.

Když však v osobním i profesním životě stane na pomyslném vrcholu, zažije nemilosrdný pád. Doslova.

Lékařské vyšetření po jednom z mnoha jeho „nešikovných" škobrtnutí vyřkne drsnou diagnózu neléčitelné postupné ochrnutí nervového systému, které do dvou let ukončí smrt. Jenže Jane a Stephen se osudu vzepřou. Vezmou se a snaží se žít normální život.

On si nemoc nepřipouští a dodělává si doktorát. Ona ho všemožně podporuje, často až za hranici sebeobětování. Čím víc se blíží předpokládaný konec, tím hektičtěji se oba snaží společně žít.

Silný a romantický

Podle režiséra Jamese Marshe si Teorii všeho naplno vychutnají nejen fanoušci Stephena Hawkinga a jeho díla, ale také milovníci silných romantických příběhů.

„Náš film je stejně tak o lásce k fyzikálním zákonům, jako o fyzikálních zákonech lásky," říká Marsh. „Ti dva dostali do vínku dva roky. Jak se z nich stalo deset let a pak dvacet let, dostával jejich vztah úplně novou formu. V tomhle je tenhle milostný příběh bezprecedentní," dodává scenárista Anthony McCarthen.

Stephen William Hawking (* 8. ledna 1942 Oxford) je britský teoretický fyzik a jeden z nejznámějších vědců vůbec. Významně přispěl zejména k různým oborům kosmologie a kvantové gravitace a v letech 1979 až 2009 zastával post lukasiánského profesora matematiky na Univerzitě v Cambridgi. Už na počátku studia v Oxfordu se projevily první příznaky jeho nemoci, amyotrofická laterální skleróza, která napadá nervový systém a má za následek postupné ochrnutí celého těla. Navzdory svému postižení o sobě mluví jako o „šťastlivci" nejenom proto, že pomalý postup nemoci mu poskytl čas učinit významné objevy, ale také mít, podle jeho vlastních slov, „velmi okouzlující rodinu".

Dámská jízda, Multikino Cinestar, Liberec

Obchodní centrum Nisa

předpremiéra filmu Teorie všeho

středa 18. února od 18 hodin

sál č. 7

Program:

Welcome drink

Taneční vystoupení dětí z A-Stylu Liberec

Samoopalovací nástřiky Vita Liberata (možnost cenově zvýhodněného nástřiku na místě)

Bohatá tombola hlavní cena zapůjčení vozu HONDA na víkend s plnou nádrží zdarma

After party:

Po skončení projekce After Party v restauraci Kaskáda Liberec (vedle multikina) se speciální nabídkou jídel a míchaných nápojů.

Autor: Hana Langrová

17.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Masopustní veselice na sychrovském zámku.
5

Masopustní veselice přilákala na sychrovský zámek stovky lidí

FC SLovan Liberec – FC Fastav Zlín. V souboji domácí Radim Breite (vlevo) a Vukadin Vukadinovič

Liberec má z premiéry bod. Zlínu gól nedal - 0:0

Fotbaloví ostrostřelci z VTJ Rapid a Doubí

Liberec – Hrály se další přípravné fotbaly, v nichž se zejména činili hráči z VTJ Rapid Liberec, které Velký Šenov obšťastnili desítkou.

Chceš poznat společnost, nauč se jejich jazyk

Liberecký kraj - /ROZHOVOR/ Nový seriál Deníku představí cizince, kteří našli domov v Libereckém kraji. Další z nich je syrský fotograf Ibrahim al Sulajman.

V kurzu jsou technologové skla, ale třeba i výtahář

Liberecký kraj - Některé profese se dají vystudovat pouze v Libereckém kraji.

DOTYK.CZ

Chystá se bič na soukromé lékaře

Soukromých ambulancí je jako hub po dešti. Zbytečně prodražují výdaje pojišťoven, tvrdí ministerstvo zdravotnictví. Očaři, plicaři nebo ortopedové totiž často pracují „dvoukolejně" – kromě soukromé ambulance mají i úvazek v nemocnici. Podle vedení resortu si odtud „vyzobávají" nejlukrativnější pacienty. To zarazíme, plánuje poradce ministra Roman Prymula.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.