VYBERTE SI REGION

Zachránila ho láska! Zázraky se dějí i vědcům, kteří na ně nevěří

Liberec - Únorová Dámská jízda nabídne opravdovou lahůdku. Životopisný dojemný snímek Teorie všeho.

17.2.2015
SDÍLEJ:

Teorie všeho.Foto: Cinemart

Byť by vám hravě vysvětlil nesrozumitelné zákonitosti fungování vesmíru, sám možná nechápe, jak je možné, že jeho vlastní život zachránila tak neobyčejná věc, jakou je láska.

Teorie všeho vypráví výjimečný a neuvěřitelný životní příběh Stephena Hawkinga, který na svém velmi nemocném těle nosí jednu z nejchytřejších hlav, jakou kdy lidstvo poznalo.

Citlivá režie

„Díky citlivé režii držitele Oscara Jamese Marshe a fantasticky přesným výkonům Eddieho Redmynea a Felicity Jones se budete moci přesvědčit o tom, že zázraky se dějí i vědcům, kteří na ně nevěří," slibují tvůrci.

Příběh začíná v roce 1963, kdy má jednadvacetiletý Stephen Hawking, student kosmologie na Cambridge, našlápnuto ke skvělé budoucnosti. Spolužáci i profesoři ho naprosto zbožňují, stejně jako krásná Jane, která na téže škole studuje umění. On na oplátku zbožňuje ji.

Když však v osobním i profesním životě stane na pomyslném vrcholu, zažije nemilosrdný pád. Doslova.

Lékařské vyšetření po jednom z mnoha jeho „nešikovných" škobrtnutí vyřkne drsnou diagnózu neléčitelné postupné ochrnutí nervového systému, které do dvou let ukončí smrt. Jenže Jane a Stephen se osudu vzepřou. Vezmou se a snaží se žít normální život.

On si nemoc nepřipouští a dodělává si doktorát. Ona ho všemožně podporuje, často až za hranici sebeobětování. Čím víc se blíží předpokládaný konec, tím hektičtěji se oba snaží společně žít.

Silný a romantický

Podle režiséra Jamese Marshe si Teorii všeho naplno vychutnají nejen fanoušci Stephena Hawkinga a jeho díla, ale také milovníci silných romantických příběhů.

„Náš film je stejně tak o lásce k fyzikálním zákonům, jako o fyzikálních zákonech lásky," říká Marsh. „Ti dva dostali do vínku dva roky. Jak se z nich stalo deset let a pak dvacet let, dostával jejich vztah úplně novou formu. V tomhle je tenhle milostný příběh bezprecedentní," dodává scenárista Anthony McCarthen.

Stephen William Hawking (* 8. ledna 1942 Oxford) je britský teoretický fyzik a jeden z nejznámějších vědců vůbec. Významně přispěl zejména k různým oborům kosmologie a kvantové gravitace a v letech 1979 až 2009 zastával post lukasiánského profesora matematiky na Univerzitě v Cambridgi. Už na počátku studia v Oxfordu se projevily první příznaky jeho nemoci, amyotrofická laterální skleróza, která napadá nervový systém a má za následek postupné ochrnutí celého těla. Navzdory svému postižení o sobě mluví jako o „šťastlivci" nejenom proto, že pomalý postup nemoci mu poskytl čas učinit významné objevy, ale také mít, podle jeho vlastních slov, „velmi okouzlující rodinu".

Dámská jízda, Multikino Cinestar, Liberec

Obchodní centrum Nisa

předpremiéra filmu Teorie všeho

středa 18. února od 18 hodin

sál č. 7

Program:

Welcome drink

Taneční vystoupení dětí z A-Stylu Liberec

Samoopalovací nástřiky Vita Liberata (možnost cenově zvýhodněného nástřiku na místě)

Bohatá tombola hlavní cena zapůjčení vozu HONDA na víkend s plnou nádrží zdarma

After party:

Po skončení projekce After Party v restauraci Kaskáda Liberec (vedle multikina) se speciální nabídkou jídel a míchaných nápojů.

Autor: Hana Langrová

17.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kamion. Ilustrační snímek.

Silnice přes Oldřichovské sedlo zůstává uzavřená

Brankář Liberce Roman Will.

Gól od Lencíka? Aspoň dostane nějaké prémie, smál se gólman Tygrů Will

Jindřich Trpišovský: Posily? Jednáme, ale žádný hráč na cestě není

Liberec /ROZHOVOR/ – Vrásky na čele přibývají. Trenérovi libereckých fotbalistů Jindřichu Trpišovskému se přes zimu rozpadl kádr a nezdá se, že by měla nějaká posila v dohledné době pod Ještěd zavítat.

Pátrání po školačce z Ústí pokračuje, kriminalisté potřebují záběry z kamer

Ústí nad Labem – Ústečtí kriminalisté zatím stále marně pátrají po pohřešované školačce Michaele Patricii Muzikářové z Klíše. S pomocí se nyní opět obrací na veřejnost.

Ptačí chřipka u nás nehrozí

Liberecký kraj - Vzorky při expertize neprokázaly, že by uhynulá těla ptáků prokazovala známky nebezpečné nemoci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.