Přijela jako host do jabloneckého Městského divadla na Operní gala, což je prezentace po mezinárodním workshopu mladých operních zpěváků a dirigentů pod vedením šéfdirigenta Norberta Baxy, solistky Národního divadla Heleny Kroupové a klavíristy Petera Valentoviče. Zpívali v doprovodu Severočeské filharmonie Teplice.
V první polovině zazněly árie z Mozartova Figara a druhá polovina večera patřila české opeře, Prodané nevěstě Bedřicha Smetany.

Zdroj: Deník/ Lenka Klimentová

Jsou úžasní, nemyslíte?
Já jsem z nadšená u pana dirigenta Jun Kim z Koreje. V první polovině koncertu dirigoval závěr před přestávkou, tedy árii Susanny v podání Evy Kývalové a finálovou scénu. Už nyní je skvělý dirigent a velmi mi připomíná našeho českého dirigenta, pod kterým jsem působila, Zdeňka Košlera. Zažila jsem jej jako mladého před moc moc lety. Do budoucna jej považuji za vynikající dirigenta.

Zdroj: Deník/ Lenka Klimentová

A ze zpěváků vás také někdo chytil za srdce?
Jsou tam krásné materiály, ale jsou to mladí lidé, všichni mají před sebou velkou budoucnost. Záleží, jak vezmou po technické stránce ten život do rukou. Hotový mezi nimi není nikdo, tak bych to shrnula. Ale velmi krásný hlas je například Liú Yang nebo český basista. Ten nám ukázal na dvou nádherných tónech, co vše v něm je. Má na to být světovým pěvcem.

Zdroj: Deník/ Lenka Klimentová

Tyto projekty jsou sympatické i tím, že mladí se mnohou prezentovat v divadle před publikem v gala programu. Jaké to bylo v době vašich začátků? Byla taková možnost?

Nic takového nebylo. U mě to bylo vůbec mimořádné. Já jsem byla učitelka matematiky a tělocviku. Učila jsem se zpívat soukromě na hudební škole. Pak se mě pan dirigent Košler, jemuž jsem předzpívala árii Eboli, zeptal, jestli za šest neděl mohu s celou rolí hostovat v Ostravě. Nejdříve jsem si přečetla Annu Hostomskou (hudební propagátorka, spisovatelka a překladatelka – pozn. red.), abych vůbec věděla, o co jde. A opravdu jsem za šest týdnů zpívala celou árii Eboli v opeře Giuseppe Verdiho Don Caruso od začátku do konce. Takové byly mé začátky.
Tento mladým umělcům ale nesmírně projekt pomůže.

Zdroj: Deník/ Lenka Klimentová

Oni mají příležitost vyzkoušet si práci s velkým orchestrem ne jen s klavíristou. Chtěla bych vyzdvihnout velkou práci pana Norberta Baxy, který tento projekt přivedl před lety k životu a vede jej dál. Je to výborný nápad a také výborné provedení.

Eva Randová (* 31. prosince 1936 Kolín). Vystudovala gymnázium v Ústí nad Labem a poté Pedagogickou fakultu, obor matematika a tělesná výchova. Zpěv studovala u Jitky Švábové, nejprve v Ústí nad Labem a poté na pražské konzervatoři. Postupně působila v Městském divadle v Kolíně a v Ostravě. V roce 1968 byla krátce členkou opery Národního divadla v Praze. Po roce zpívala v Norimberku a od září 1970 stala členkou Státní opery ve Stuttgartu. V letech 1986 až 1994 vystupovala v londýnské královské opeře Covent Garden. V Metropolitní opeře v New Yorku debutovala jako Fricka ve Wagnerově opeře Zlato Rýna. Zpívala zde i roli Venuše v Tannhäuserovi či roli Kabanichy v Janáčkově Kátě Kabanové. V letech 1995 až 1998 působila jako ředitelka Státní opery v Praze. www.wikipedia.org