„Byla jsem na Bohémě těsně po její premiéře, asi tak před rokem. A teď, když ji divadlo stahuje z repertoáru, jsem přišla podruhé,“ svěřila se starší milovnice opery z Liberce Libuše Tesaříková. „Hudba je moc krásná, a celé představení se podle mého názoru divadlu povedlo. Přišla jsem podruhé, abych si inscenaci lépe uchovala v paměti,“ dodala žena, která na odpolední derniéru vzala sebou také přítelkyni.

Bohému nastudoval pod Ještědem dirigent Martin Doubravský. Režie se chopil Michael Tarant, který v libereckém divadle už několik operních inscenací vytvořil.

Ačkoliv je v divadle zvykem, že herci i zpěváci si na derniéru vymyslí spoustu legrácek a schválně občas vypadají z role, opery se toto žertování účinkujících většinou moc nedotkne. „V opeře nelze improvizovat a vystupovat z role, protože je tu základním stavebním pilířem hudba, a ta žene celý kus dopředu v předem daném tempu,“ vysvětlil ředitel divadla František Dáňa. Giacomo Puccini (1858 – 1924), je přiřazován hudebními znalci k zakladatelům takzvaného verismu.